A   A   A   | Admin | General Data Protection Regulation | Disclaimer | Imprint | Contact |
HKK privateHomepage
Diese Seiten beschäftigen sich mit Aerodynamik, Flugphysik und anderen Dingen. Autor ist Heinz Kiefel oder abgekürzt H. Kiefel. Hier können Sie informationen über Wetter, Flugwetter, Flugphysik und Aerodynamik erhalten. Es steht ebenso ein tägliches Sprichwort zur Verfügung. These pages concerned with aerodynamics, flight physics and other things. Author Heinz Kiefel or abbreviated H. Kiefel. Here you can get information about weather, aviation weather, flight physics and aerodynamics. There is also a daily proverb available.

You are on: Breezer > General

Cookies
Es werden keine Tracking-Cookies eingesetzt
Tracking Cookies are not used
I cookie di tracciamento non sono utilizzati
Wisdoms
“Nur der Dumme lernt aus Erfahrung, der Kluge aus der Erfahrung der anderen.“ Rolf Hochhuth
Misconseptions
"Zwischen der sozialistischen DDR und der imperialistischen BRD gibt es keine Einheit und wird es keine Einheit geben. Das ist so sicher und so klar wie die Tatsache, daß der Regen zur Erde fällt." Erich Honecker
Soaring Weather
Wetter2Wetter3Wetter4Wetter5
Schedules
keine Terine gelistet - vielleicht demnächst

Sponsors
You are invited to support this website.
Friends
FlugtheorieDG-FlugzeugbauSteffelsoft
Webhosting
HKK-EDVValid HTML5
Counter
045606
Visitors since release 2010


General

Breezer
The Breezer is an all-metal ultra-light low-wing monoplane with some shape-shifting CFRP fairing parts. Manufacturer is Breezer Aircraft.

Ultralight aircraft / Microlight aircraft
The Breezer is one of the ultralight aircraft, in English-speaking countries this category is called microlight. An ultralight aircraft is a class of aircraft that is which is classified as an air sports device in Germany. Certain weight limits apply to this class. The number of seats is also limited to 2 persons including the pilot. Construction regulations regulate and limit certain characteristics, These include that a total rescue system must be installed. The air sports device is subject to national regulations, so weight limits or the need to carry a rescue system may vary from country to country.